Yüksek enflasyon, girdi maliyetlerinin yüksek olması tarım sektöründeki üreticileri oldukça zor durumda bırakıyor. Mazot, gübre, ilaç, işçilik ve diğer üretim maliyetleri artarken, çiftçi zorluklarla ürettiğini ya zararına satıyor ya da tüccarlara çok ucuz bir şekilde vermek zorunda kalıyor. Bu yıl ürettiği buğdayı zararına sattığını, ucuza attığı ürünleri tezgahlarda 3-4 katı fiyatına gördüğünü belirten Şanlıurfa Tarım Üreticisi Tansu Göktepeli, fiyat denetiminin yapılmasını istedi. Serbest piyasanın kaldırılmasını talep eden Göktepeli, sosyal medya hesabından yapmış olduğu paylaşımda, “Bu yıl yaptığım zarardan sonra artan destek payı umurumda değil. Buğdayımın protein değeri 14.5 çıktı bu sene. Bu kadar kaliteli buğday üretip, zararına sattım. Sebze kontrolsüz ekildi, faizler ayrı yük oldu, yetmedi sattığımız ürünü 3-4 katına tezgahta gördüm. Serbest piyasayı kaldırın! Fiyatları denetleyin! Maliyetlerle üreticinin kâr payını hesaplayın. Bunu yapın destek istemiyorum. Bu çark bu şekilde dönmüyor ” ifadelerini kullandı.
Yerel
Yayınlanma: 31 Ekim 2024 - 23:47
Urfalı Kadın Üretici Göktepeli: Kaliteli buğdayı zararına sattım!
Girdi maliyetlerinin her geçen gün arttığı tarım sektöründe üretici zor günler yaşıyor.
Yerel
31 Ekim 2024 - 23:47
İlginizi Çekebilir



















