Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde, Siverek Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan denetimlerde son kullanma tarihi geçmiş 50 ton tavuk ve tavuk ürününe el konuldu. Mevzuata aykırı faaliyet gösteren depo, ruhsat denetim birimi tarafından mühürlenerek kapatıldı. Bu operasyon, halk sağlığını koruma ve gıda güvenliğini sağlama yönündeki belediye çalışmalarının bir parçası olarak öne çıkıyor.
Denetimler ve El Koyma Süreci
Zabıta Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelinde üretim ve tüketim yapan işletmelere yönelik hijyen denetimlerini sürdürüyor. Bu kapsamda, bir süredir takibe alınan bir depoya operasyon düzenlendi. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleriyle birlikte gerçekleştirilen denetimlerde, depoda bulunan tavuk ve tavuk ürünlerinin son kullanma tarihlerinin geçtiği tespit edildi. Yaklaşık 50 ton bozuk tavuk etine el konuldu ve iş makineleri yardımıyla kamyonlara yüklenerek imha edildi. Bu ürünlerin soğuk zincirinin kırıldığı ve bozulmuş olduğu belirlendi.Yasal İşlemler ve Uyarılar
Mevzuata aykırı faaliyet gösteren depo, ruhsat denetim birimi tarafından mühürlenerek kapatıldı. Siverek Belediyesi Zabıta Müdürü Tarık Kızılkeçi, halk sağlığını korumak adına denetimlerin büyük bir hassasiyetle yürütüldüğünü belirtti. Kızılkeçi, ilçe genelinde gıda denetimlerinin aralıksız devam ettiğini ve halkın güvenli tüketim yapabilmesi için hijyen, son kullanma tarihi, saklama koşulları ve ruhsat denetimlerinin titizlikle sürdürüldüğünü vurguladı. Halk sağlığını tehdit eden olumsuzluklara müsamaha gösterilmeyeceğini ve gerekli yasal işlemlerin kararlılıkla uygulanacağını ifade etti. Denetimlerin devam edeceği ve halk sağlığını tehdit eden unsurlara karşı ağır yaptırımlar uygulanacağı kaydedildi.Kaynak: Haber Merkezi



















