Siverek Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, halk sağlığını tehdit eden bir operasyonda son kullanma tarihi geçmiş yaklaşık 50 ton tavuk ve tavuk ürününü ele geçirdi. Ele geçirilen ürünler, yapılan incelemelerin ardından imha edildi.
Operasyonun Detayları
Zabıta ekipleri, bir süredir takipte oldukları bir depoya baskın düzenledi. Yapılan denetimlerde, ürünlerin son kullanma tarihlerinin geçtiği ve soğuk hava zincirinin bozulduğu tespit edildi. Bu durumun halk sağlığı açısından ciddi bir risk oluşturduğu belirlenirken, ele geçirilen 50 ton tavuk ürününe el konuldu. Söz konusu işletme mühürlenerek faaliyetlerine son verilirken, idari para cezası da uygulandı.İsim Açıklaması ve Hayvan Yemi Tartışması
Bazı vatandaşların işletmenin isminin açıklanması yönündeki taleplerine karşılık Siverek Belediyesi, Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) kapsamında işyeri sahibi ve işletmeye ait bilgilerin paylaşılmasının yetkileri dahilinde olmadığını bildirdi. Ayrıca, ele geçirilen ürünlerin hayvanlara mama olarak değerlendirilebileceği yönündeki yorumlara ise, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ile yapılan değerlendirme sonucunda söz konusu ürünlerin hayvan tüketimine dahi uygun olmadığının tespit edildiği belirtildi.Kaynak: Haber Merkezi



















