Aralarında Şanlıurfa Barosu’nun da bulunduğu 16 baro, kayyum atamalarıyla ilgili ortak bir açıklama yaptı. Kayyum uygulamalarının yönetsel bir rejime dönüştürüldüğü belirtilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: Mardin, Batman ve Halfeti Belediye Başkanları’nın İçişleri Bakanlığı tarafından görevden alındıkları ve yerlerine Belediye Kanunu’nun 45. Ve 46. maddelerine dayanarak kayyım atandıklarını öğrenmiş bulunmaktayız. Anayasa’nın 67. Maddesi ile güvence altına alınan seçme ve seçilme hakkı, demokratik toplumun en temel unsurudur. Halk iradesinin bir neticesi olan seçilmişlere kayyım atanması hiçbir koşulda kabul edilemezdir. Temsil makamında bulunan başkanlarla ilgili hukuki bir sorun olsa dahi başvurulacak yöntem, belediye meclisi üyelerinin kendi arasındaki seçim mekanizması ile bu sorunun giderilmesidir. Anayasal hükümlerin askıya alındığı, masumiyet karinesinin ihlal edildiği ve seçmen iradesinin yok sayıldığı kayyım uygulaması Türkiye’de bir yönetsel rejime dönüşmüştür. Kayyım uygulaması; Türkiye demokrasisine ağır tahribatlar oluşturmaktan, seçmenin inancını örselemekten ve hukuka olan güveni zayıflatmaktan başka bir netice üretmemektedir. Biz aşağıda imzası bulunan barolar olarak; kayyım rejiminin karşısında olduğumuzu kararlılıkla vurguluyor, halkın iradesini gasp eden bu hukuksuz karardan bir an evvel dönülmesi, seçmen iradesi ve hukukun üstünlüğüne saygı gösterilmesi çağrısında bulunuyoruz.”
Yerel
Yayınlanma: 04 Kasım 2024 - 19:17
Şanlıurfa Barosu da listede! Kayyum atamasıyla ilgili ortak açıklama!
Şanlıurfa Barosu’nun da bulunduğu barolardan kayyum atamalarıyla ilgili ortak açıklama geldi.
Yerel
04 Kasım 2024 - 19:17
İlginizi Çekebilir



















